Właśnie trwa przedsprzedaż podręczników głównych do Miasta Mgły, systemu, który skradł serca ludziom na całym świecie. W końcu nie codziennie możemy wcielić się w zupełnie zwyczajnych ludzi – budowlańców, nauczycieli, sklepikarzy czy Pana Zdzicha z ławeczki pod blokiem – w których obudziła się cząstka LEGENDY. Ci, którzy już zajrzeli do podręcznika lub Zestawu Startowego, który dostępny jest w ofercie Black Monk Games od dłuższego czasu, doskonale wiedzą, że to ziarenko mocy może pochodzić od niemalże wszystkigo – bogów, demonów, istot z innych wymiarów, bohaterów baśni czy nawet idei.

Eric Woodman – Rifter z Mythosem Łowcy

Jak więc zabrać się do tworzenia własnego Riftera – właśnie takiej zwyczajnej-niezwyczajnej postaci? Tu przychodzi nam z pomocą Przewodnik Gracza, w którym krok po kroku dobierzemy dla naszej wymarzonej postaci odpowiednie motywy i zaplanujemy jej ścieżkę rozwoju. Przykład? Nic prostszego! Poznajcie Erica Woodmana, niegdyś korporacyjnego śledczego, dziś stolarza, w którym przebudził się Mythos Łowcy. Tak, TEGO Łowcy, od wycinania serc pięknych niewiast i podawania ich w sosie własnym oziębłym królowym.

Na początku może się wydawać, że wymyślenie postaci to droga przez mękę, ale uwierzcie – wystarczy mieć jakikolwiek zarys tego, kim chcecie zagrać, żeby kolejne elementy zaczęły wpadać na swoje miejsca. Bo tak właśnie tworzy się Rifterów w Mieście Mgły, niczym dobrze zaprojektowane puzzle. Pozwólcie więc, że przejdę pokrótce przez to, w jaki sposób powstał Eric:

  1. Wpis na stronie Black Monka dot. eksperymentowania z systemem zasiał pewną myśl w mojej głowie. W poście przytoczono Mythos Królewny Śnieżki, a czymże by była jej historia, gdyby zabrakło w niej Łowcy… Zwłaszcza, że na historię Łowcy spojrzano już nieco inaczej w filmach Królewna Śnieżka i Łowca oraz Łowca i Królowa Lodu. Może nie jest to kino wysokich lotów i fabularnie zalicza sporo dołków, ale wciąż może być kawałkiem niezłej inspiracji do RPGów.
  2. No dobrze, to już miałam Mythos. Czym zatem mógł się teraz trudnić Eric? Tropiciel? Nie, to zbyt oczywiste… Stolarz! W końcu smykałka do drewna, jako powiązanie z lasem, mogła przyciągnąć czającą się gdzieś na granicy rzeczywistości legendę. Alternatywą był Rzeźnik i jeśli komuś taka opcja bardziej pasuje – bring it on! Wydawało mi się jednak, że musiał mieć jakieś inne zajęcie, takie, które mogło doprowadzić go do upadku… A więc pracował w korporacji, a CEO była bezduszna kobieta sukcesu (brzmi znajomo, co?), która zniszczyła mu życie. Mamy to!
  3. Backstory gotowe, trzeba więc przejść przez mechanikę. Ponieważ Eric wydawał mi się mocno jeszcze ugruntowaną w rzeczywistości Miasta postacią, postawiłam na schemat 3 motywy Logos + 1 motyw Mythos. W ten sposób dostał swoje Trzecie Oko, czyli Urodzonego Tropiciela, który pochodzi od Łowcy. Potem przyszło do motywów pochodzących z jego Logos (Pracownik fizyczny), czyli Stolarz (Rutyna), Pas narzędzi stolarskich (Dorobek) oraz Stanąć na nogi (Misja). Dobranie tagów do każdego z motywów kręciło się wokół pytań przedstawionych w podręczniku, np. czy jest ktoś kto mu towarzyszy w wyjątkowych sytuacjach – Ekipa do zadań specjalnych w motywie Stolarza. Do tego egzystencjalne pytania lub głębsze motywacje / poglądy na świat w Tożsamościach i Sekrecie oraz Tagi słabości, które od czasu do czasu utrudnią mu życie. Dla wygody dorzuciłam sobie od razu pierwsze rozwinięcia, do których mogę dążyć.

Jeszcze tylko obrazek (przerobione w PicsArt zdjęcie z Unsplach od Jakoba Owensa i można siadać do stołu. Całość tego procesu – od wymyślenia Mythosu do zamknięcia PDFa – zajęła mi niecałą godzinę, z zabawą grafiką w tym licząc. Tak, wcześniej znałam tę mechanikę. Wymaga trochę wprawy i zrozumienia, ale jak już się złapie bakcyla… Mam nadzieję, że sami się przekonacie. A tak wygląda część karty, PDF jest do Waszej dyspozycji:

Karta postaci do pobrania

Gotową kartę możecie pobrać kilkając na obrazek powyżej lub wchodząc w ten odnośnik. A gdybyście chcieli pobrać pustą kartę wraz z kartami pomiaru lub inne darmowe materiały do tego systemu – koniecznie zajrzyjcie tu.

Dobrej zabawy!