Improwizacje na Coperniconie 2015!

Raz jeszcze dziękujemy organizatorom oraz uczestnikom przemiłego konwentu Copernicon 2015 w Toruniu :)

Nasza ekipa wyrobiła sporą część programu, w tym warsztaty improwizacji pod muzykę. Do poniższych utworów, wraz z zaangażowaniem publiczności (a była ona liczna!!) ułożyliśmy krótki scenariusz na sesję.

Podwodne miasto, będące jednocześnie niezależnym prastarym organizmem, zamieszkanym przez dziwną rasę wyznawców Dagona. Ich spokojny podwodny żywot przerywa nagle olbrzymia łódź podwodna, która ostatecznie zostaje pochłonięta przez “miasto”, stając się niemal jednością z porastającymi mchem skałami.
Dla prymitywnych mieszkańców tej krainy łódź staje się obiektem zaciekawienia i pewnego rodzaju kultem – oto przybysze z obcej cywilizacji przybyli w ich strony. Mieszkańcy za wszelką cenę chcą dostać się do środka łodzi, zbadać jej wnętrze, zobaczyć czym jest.

Załoga łodzi podwodnej to ekipa ludzkich marynarzy, od lat pracujących nad wykryciem zapomnianej podwodnej cywilizacji. Schwytani przez ‘władze’ podwodnego miasta szybko stają się jednak więźniami.

Kim w tym wszystkim są Bohaterowie Graczy?

Głowiąc się wspólnie i wymieniając pomysłami doszliśmy do wniosku, że ciekawe byłyby dwa rozwiązania, dające obraz z dwóch perspektyw.

Po pierwsze BG mogliby wcielić się w załogę drugiej łodzi podwodnej z misją odnalezienia poprzedniczki i odpowiednio odbicia pojmanych towarzyszy.

Z drugiej strony mogliby zagrać dziećmi tej podwodnej rasy, które widząc białych ludzi i ich zdobycze cywilizacyjne, wynalazki chcą wyrwać się z tej przytłaczającej rzeczywistości. Mogą próbować pomóc ocalić pojmanych więźniów, znaleźć wejścia do łodzi podwodnej i nawiązać kontakt z ludzką cywilizacją.

Kto antagonistą?

Tutaj mamy pełną dowolność i wachlarz postaci, które możemy stworzyć odpowiednio do klimatu.

Na czele podwodnego państwa i kultu Dagona może stać ludzki kultysta, który przywdziewa skórę (dosłownie) podwodnej istoty i steruje wszystkimi, jako ten, który jest najbardziej inteligentny. Nikt od bardzo dawna nie zorientował się, że podwodna rasa jest okrutnie oszukiwana. Może gracze jako te najmłodsze dzieci widziały coś szczególnego lub były czegoś świadkiem?

Z innej strony – może to samo miasto jest prawdziwym żyjącym organizmem, wielkim przedwiecznym i to ono bezpośrednio steruje swoimi mieszkańcami i mówi im co mają robić? A może mieszkańcy, będący wyznawcami Dagona chcą dopiero obudzić Wielkiego Boga?

Historia może potoczyć się w dowolnym, także zupełnie innym kierunku.
Jako inspiracje posłużyły nam trzy utwory, które znajdują się poniżej :)

Morrigu’s Song

La Biblioteque – Les Rivieres Pourpres Soundtrack

Happy Pills – Limitless Soundtrack

Podobał Ci się nasz wpis? Podziel się nim!

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *